قراردادی عجیب در فدراسیون اتومبیلرانی
به گزارش اسب من رئیس سابق فدراسیون اتومبیلرانی در ماه های پایانی مسئولیت خود مبادرت به عقد قراردادی عجیب با یك شركت تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن مصالح فدراسیون كرده كه همین مورد مشكلات جدی را برای فدراسیون به وجود آورده است.
به گزارش اسب من به نقل از ایسنا، در آخر دوره ریاست محمود صیدانلو بر فدراسیون اتومبیلرانی، یکی از شرکت های تبلیعاتی بدون پیموده شدن مراحل قانونی و تنها با ۲۴ میلیون تومان چک ضمانت جهت پرداخت حق سهم فدراسیون، طی قراردادی ۱۶ صفحه ایی به علاوه یک الحاقیه به مدت ۳ سال صاحب امتیاز انحصاری تبلیغات فدراسیون شده است.
پس از درخواست مسئولان جدید فدراسیون برای گنجاندن تبصره جدید در قرارداد با هدف حفاظت از منافع فدراسیون بعنوان بیت المال، این شرکت تبلیغاتی ضمن مخالفت با درخواست فدراسیون، مبادرت به شکایت از فدراسیون اتومبیلرانی کرده و خواهان دریافت غرامت شده اند. این در حالیست که بخش حقوقی و بازرسی وزارت ورزش بر ناعادلانه بودن این قرارداد و بی توجهی به مصالح فدراسیون تاکید کرده و خواهان تجدید نظر در آن و در صورت مخالفت مسئولان شرکت تبلیغاتی، لغو قرارداد فوق شده اند.
این شرکت تبلیغاتی در قرارداد خود با رئیس سابق فدراسیون اتومبیلرانی، با در اختیار گرفتن تمامی فعالیت ها و امکانات مالی و تبلیغاتی فدراسیون به مدت ۳ سال از تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۹۸ متعهد می شود که نیمی از عواید این قرارداد بعد از کسر هزینه ها در اختیار شرکت و نیمی دیگر در اختیار فدراسیون اتومبیلرانی قرار گیرد اما با گذشت ۱۵ ماه از امضای این قرارداد بنا بر اظهارات مسئولین فعلی فدراسیون، هیچ مبلغی به حساب فدراسیون اتومبیلرانی بابت انعقاد این قرارداد واریز نشده است. این در حالیست که برمبنای مفاد قرارداد، شرکت متعهد شده بصورت ماهیانه سهم ۵۰ درصدی فدراسیون بابت عواید حاصل از این قرارداد را پرداخت کند اما نکته بسیار عجیب ماجرا در جایی است که شرکت برای ضمانت پرداخت سهم ۵۰ درصدی فدراسیون، فقط ۲۴ میلیون تومان سفته به فدراسیون اتومبیلرانی عرضه کرده است.
این قرارداد در حالی به امضا طرفین رسید که بر خلاف ماده ۲۱ اساسنامه فدراسیون های ورزشی به امضای خزانه دار فدراسیون نرسیده و مجمع فدراسیون نیز در جریان آن قرار نگرفته است.
بخش هایی از مفاد قرارداد منعقد شده میان مدیرعامل این شرکت تبلیغاتی و محمود صیدانلو رئیس وقت فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری به شرح زیر است:
- مشارکت انحصاری در هر نوع استفاده و بهره برداری تجاری از فرصت های درآمدزایی مربوط به اسپانسرشیپ تیم ها، تورنمنت ها، تبلیغات محیطی و رویدادهای فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری.
- قرارداد انحصار بسترهای دیجیتالی، اینترنتی، مخابراتی، و دیگر بسترهای فن آوری اطلاعات، سامانه های مختلف هواداری، کارت هواداری، خدمات ارزش افزوده مخابراتی، وب سایت و پورتال هواداران و دیگر بسترهای ارائه خدمات و محصولات هواداری.
- پخش زنده و غیرزنده مسابقات، برنامه ها و رویدادها و همین طور کلیه محتواها و محصولات چند رسانه ای در رابطه با تیم ها و رویدادهای فدراسیون، بازیکنان و کادر فنی تیم ها در کلیه رسانه ها.
- فرصت تبلیغات محیطی، دیجیتال، خودرو، موتور، پیرآهن و البسه ورزشی، تلویزیونی، رادیویی، مکتوب و چاپی و دیگر رسانه های عمومی مربوط به فدراسیون یا دراختیار فدراسیون و همین طور دیگر رسانه هایی که با همکاری فدراسیون و یا استفاده از محبوبیت فدراسیون ایجاد می شوند.
- کلیه اقلام، کالاها، محصولات و خدمات مربوط به فدراسیون که با نام ها و محتواهای مرتبط و یا با بهره گیری از حقوق در اختیار فدراسیون، تولید، توزیع و ترویج می شوند.
- برندها، نمایندگی ها، رویدادها و تورنمنت های در اختیار فدراسیون و شرکت.
- اعطای حق انصاری به شرکت برای ارائه محصولات الکترونیکی و محتواهای متعلق به فدراسیون، در چارچوب خدمات ارزش افزوده، اشتراک گیری، پرداخت های درون برنامه ای(برنامه های موبایلی، وب سایت ها، بازی ها) و ارائه کلیه خدمات مربوط به هواداران فدراسیون بوسیله شبکه های انتقال.
- اعطای حق انحصاری استفاده از نام تجاری فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری به شرکت برای ارائه محصولات الکترونیکی و محتواهای متعلق به فدراسیون و همین طور برای فروش محصولات و خدمات اپراتورهای شبکه انتقال.
- اعطا حق انحصاری به شرکت برای ارائه خدمات پرداخت همراه بر بستر پیامک، کد دستوری، ۳G، ۴G، ۵G و دیگر روش های پرداخت در بستر اپراتورهای شبکه انتقال بمنظور انجام کارهای مالی، فروش محصولات الکترونیکی و دیگر اقلام مربوط به فدراسیون و محتواها یا جمع اوری کمک های نقدی هواداری.
به گزارش اسب من به نقل از ایسنا، این قرارداد در ماه های پایانی ریاست صیدانلو بر فدراسیون اتومبیلرانی به امضا رسید. با اختتام مدت ۴ ساله ریاست وی، مازیار ناظمی حکم سرپرستی فدراسیون را در ۷ بهمن ۹۸ دریافت کرد و بعد از مدت کوتاهی با آگاهی از این قرارداد در ۲ نوبت با مدیریت این شرکت تبلیغاتی جلسه برگزار کرد و خواهان گنجاندن تبصره های جدید در قرارداد با هدف رعایت عدالت و حفظ منافع فدراسیون شد که این مساله با مخالفت مدیران شرکت فوق روبرو شد.
فدراسیون اتومبیلرانی با استعلام از مراجع ذیصلاح و اطمینان از تخلف های صورت گرفته در این قرارداد، در نامه های جداگانه به بازرسی و بخش حقوقی وزارت ورزش و همین طور معاون ورزش قهرمانی این وزارتخانه با اشاره به انعقاد این قرارداد یک طرفه که موجب از دست رفتن منافع فدراسیون شده، خواهان رسیدگی قانونی به موضوع شد که در نهایت مسئولان حقوقی وزارت ورزش در نامه کتبی به فدراسیون خواهان تجدید نظر در بندهای قرارداد و رعایت مصالح فدراسیون بعنوان بیت المال شدند اما مسئولان شرکت تبلیغاتی بجای پاسخگویی و تمکین برابر قانون، به سبب خودداری فدراسیون از اجرای این قرارداد، مبادرت به شکایت از فدراسیون کرده و خواهان دریافت غرامت شده اند.
منبع: asbeman.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب