در جلسه استانداردسازی ورزشگاه ها عنوان شد:

وزیر ورزش: برای بازسازی آزادی مشکل پول نداریم

وزیر ورزش: برای بازسازی آزادی مشکل پول نداریم به گزارش اسب من، وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: دولت چهاردهم و وزارت ورزش مصمم اند که استادیوم ها را به روز کرده و بهترین امکانات را در اختیار باشگاه ها و مردم قرار دهند.



به گزارش اسب من به نقل از ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، احمد دنیامالی در جلسه مشترک با مسئولان فدراسیون فوتبال، مدیران کل استانی، روسای هیات های فوتبال و مدیران ورزشگاه های حاضر در لیگ برتر اظهار داشت: باید قبول نماییم که وضعیت ورزشگاه های استان هایی که تیم های لیگ برتری دارند، قابل قبول نیست. شاید در بازنمایی بیرونی شرایط ورزشگاه ها شیطنت هایی شود ولی باید بپذیریم که شرایط ورزشگاه ها قابل قبول نیست. همه یک خانواده ایم و اینجا اهمیتی ندارد که چه کسی رئیس هیات است و چه کسی مسابقه را برگزار می نماید. ما همه یک خانواده ایم و باید بدانیم که ما را قضاوت می کنند. در این میان اگر بخواهیم کار نصفه انجام دهیم به یک بحران تبدیل خواهد شد.

دنیامالی با تقدیر از مردم و مسئولان شهر قدس برای فراهم کردن شرایط میزبانی از بازی های لیگ نخبگان، به این انتخاب اشاره نمود و اظهار داشت: انتخاب این ورزشگاه برای میزبانی بازی ها کج سلیقگی بود. درست است که AFC این ورزشگاه را تایید نمود ولی متاسفانه در ذهن مردم اتفاق خوشایندی نبود و شانیت فوتبال ایران رعایت نشد. باید در این خصوص حرفه ای تر عمل می کردیم.

وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد: سابقه فوتبال در کشور ما از بسیاری از کشورهای منطقه بیشتر است ولی در بحث زیرساختی از ما پیشی گرفتند. باید همگرایی داشته باشیم و برای کشور امیدآفرینی نماییم و ید واحد باشیم. این مساله جزو منویات رهبر انقلاب و از سیاست های اصلی دولت وفاق ملی است. همانطور که مقام معظم رهبری امروز در دیدار با جامعه ورزش تاکید نمودند که ورزش موضوع جدی است باید توجه داشته باشیم که به بهترین شکل به موضوعات بپردازیم.

او افزود: برای ورود تجهیزات جدید نیاز به امکانات زیرساختی داریم. هم اکنون در بعضی از ورزشگاه ها مشکل چمن داریم ولی مشکل چمن ما به علت کمبود پول نیست بلکه به خاطر عدم توجه و نگهداری از ورزشگاه هاست. مشخص است که اگر به چمن رسیدگی نکنیم چمن طبیعی از بین می رود. نگهداری چمن کار علمی و تخصصی است و باید آموزش لازم به مسئولین نگهداری از چمن ها داده شود.

وزیر ورزش در ادامه با اشاره به حواشی ایجادشده برای ورود سیستم VAR در ایران اظهار داشت: نباید به نحوی عمل نماییم که حاشیه ایجاد شود و باید از روز اول برای مردم شفاف سازی صورت گیرد. این سیستم یک سیستم جدید در کشور است و طبیعی است که با مشکلاتی نیز مواجه باشیم ولی باید از ابتدا به مردم می گفتیم که VAR در ایران برای مدت کوتاهی آزمایشی است و در آینده تکمیل می شود.

او اضافه کرد: دولت چهاردهم مصمم است استادیوم ها را به روز کرده و بهترین امکانات را در اختیار باشگاه ها و مردم قرار دهد. بدین جهت در نظر گرفتیم با دستوری که به معاونت منابع دادیم به استانها کمک گردد تا مشکلات جدی ورزشگاه ها حل شود.

دنیامالی با اشاره به اهمیت تماشاگران به عنوان سرمایه های ورزش اظهار داشت: باید با لطافت و مدیریت با تماشاگران برخورد نماییم. فوتبال برای این است که همه از آن لذت ببرند نه این که نگران باشیم اتفاق تلخی در آن رخ دهد. باید به مردم قول دهیم و قول خودمان را عملیاتی نماییم. بحث بازسازی ورزشگاه ها و چمن ها باید با قدرت صورت گیرد و شأن و منزلت مردم رعایت شود. وظیفه صداوسیما، وزارت ورزش و فدراسیون ها در جامعه امیدآفرینی است. باید مشکلات عنوان شود ولی به نحوی نباشد که سیاه نمایی صورت گیرد. همه وظیفه داریم که موضوع امیدآفرینی را که جزو دستورات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت می باشد، به بهترین شکل عملیاتی نماییم.

وزیر ورزش با اعلان اینکه این وزارتخانه این آمادگی را دارد که ورزشگاه ها را به باشگاه ها تحویل دهد چون اعتقاد دارد که باشگاه ها با شرایط بهتری به ورزشگاه ها رسیدگی می کنند، اظهار داشت: تغییرات استادیوم آزادی باید طبق چارچوب های علمی جلو برود و بازسازی اصولی صورت گیرد. ما ورزشگاه دیگری مثل آزادی نداریم که بخواهیم جایگزین نماییم و به همین خاطر باید بازسازی این ورزشگاه هرچه سریعتر و با بالاترین کیفیت صورت گیرد. برای بازسازی ورزشگاه آزادی مشکل اعتباری و پولی نداریم و تا پایان آذرماه بازسازی بخش غربی ورزشگاه تمام می شود و همین طور به زودی بازسازی بخش دیگر نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت و باید همزمان مسابقات نیز در آن اجرا شود.

دنیامالی اشاره کرد: به باشگاه ها پیشنهاد می کنم که یک جلسه مشترک برگزار کنند و به اتفاق نظر برسند که بتوانیم این تصمیم را بگیریم که ورزشگاه ها برای یک سال به باشگاه ها واگذار شود. باشگاه ها وقتی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حاضر می شوند برای ما هر کدام حکم تیم ملی را دارند و مسابقات آنها حائز اهمیت می باشد.

وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد: باید با رفاقت و همدلی کارها را انجام دهیم و قبول نماییم که یک خانواده ایم. هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید برای توسعه فوتبال با همدیگر همدل باشیم.

دنیامالی در آخر اشاره کرد: بحث حق پخش تلویزیونی برای ما یک موضوع حیثیتی است و خوشبختانه در این میان رئیس سازمان صداوسیما با ما تعامل دارند ولی باید در بعضی بخش ها همگرایی بیشتری صورت بگیرد. مقرر است بخشنامه و تفاهم نامه با صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی را در دولت نهایی نماییم و به اجرا برسد. بحث حق پخش اساسا به سود فوتبال و ورزش ما خواهد بود و موجب می شود ارزش باشگاه های ما بالا برود.





منبع:

1403/06/28
10:58:21
5.0 / 5
14
تگهای خبر: آموزش , استادیوم , بازی , باشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
asbeman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اسب من محفوظ است

اسب من

همه چیز درمورد اسب و اسب سواری و سوارکاری